Tájékoztató

Tájékoztató az adatkezelésben bekövetkező változásokról
Április 9-ét követően az online áruházi rendeléseket, a Bizalomkártya különböző funkcióit és az Auchan marketingkommunikációját egy egységes ügyféladatbázissal egy egységes Auchan fiókon keresztül fogjuk kiszolgálni. A fiókot biztonságosabbá tettük a regisztrációk megerősítésével, ezért az email cím, név/keresztnév, és születési dátum kötelező adat lesz. Nem kell külön-külön regisztrálni, minden szolgáltatás az Auchan fiókból lesz elérhető.
Egy egységes bejelentkezési felületen keresztül lehet elérni a korábbi funkciókat, saját személyes fiókodban egy helyen lehet majd intézni több olyan dolgot, ami eddig csak külön-külön működött. Nem kell mindig megadni ugyanazokat az adatokat, elég egyszer, és csak azokat a többlet adatokat kell majd megadni, amik az adott szolgáltatáshoz kötődnek (pl. az online áruházi vásárlás esetén egy cím, ahova a megrendelést szállítjuk).Aki az egységes Auchan fiók oldalán feliratkozik általános vagy személyre szabott hírlevélre, e-mailben kap megkereséseket, de, ha itt megadja a telefonszámát is, akkor SMS-ben is kap. A profilban ez a beállítás módosítható. A kifejezetten szolgáltatás igénybevételéhez (pl. online áruházban vásárlás) megadott telefonszámra ez nem vonatkozik, arra külön be kell állítani a profilban a megkereshetőséget.Természetesen a leiratkozást külön-külön biztosítjuk, így a vásárló választása lesz, hogy hogyan kommunikáljunk vele.Aki hozzájárul a marketing célú megkereséshez, választhat, hogy csak általános információkat kapjon vagy az üzeneteket, ajánlatokat egy róla alkotott profil alapján küldjük. (ld.:Mit értünk vásárlói profil alatt? Miért jó nekem, ha ezt a fajta hírlevelet választom? pontot)
Több oka is van ennek a változásnak. A vásárlók és az Auchan kapcsolatát egyszerűsítjük azzal, hogy a vásárlóknak csak egyszer, egy felületen kell a regisztráció során adatokat megadnia, ezen az egy felületen keresztül tudja a jövőben az adatait is módosítani, így pl. egy adatváltozásnál nem kell külön belépni az online áruházi, majd a Bizalomkártya fiókba. További előny, hogy a vásárlónak nem kell majd extra erőfeszítést tenni, hogy különböző kedvezményekhez, információkhoz tudjon hozzájutni (pl. digitális matrica aktiválás + online áruházi vásárlás), ehhez eddig mindkét felületen be kellett jelentkezni.A vásárlóink valós igényeinek feltérképezése a vásárlók és az Auchan közös érdeke, ezért megszüntetjük a jelenlegi többirányú kommunikációt, mert úgy tapasztaltuk, hogy a különálló online áruházi, Bizalomkártya és auchan.hu hírlevelek miatt a vásárlók gyakran ugyanazokat a tartalmakat kapják meg, akár egy napon, vagy rövid időn belül is. A célunk, hogy a vásárló függetlenül attól, hogy milyen módon került velünk kapcsolatba, egységesen, egy csatornát használva, összehangolt módon tudjon híreket, információkat kapni. Az egységes hírlevélről a leiratkozás is egyszerűbb lesz.
Nem. Ha pl. eddig csak Bizalomkártyád volt, de soha nem vásároltál az online áruházban, természetesen a jövőben sem kell ezt a funkciót használni. Az alapadatokon túl ezután is csak az adott szolgáltatáshoz tartozó adatokat kell megadni.
Az egységes felületen történő regisztráció során a megadandó alapadatok körében a név és e-mail cím mellé kötelezően megadandó adatként bekerül a születési dátum. Ennek a célja, hogy a felületen keresztül igénybe vehető minden szolgáltatás csak 18. életévüket betöltött személyek részére legyen elérhető. Ez az online áruház esetén az ÁSZF-fel való összhang miatt szükséges, illetve azért, mert a hírlevelekben alkoholtartalmú italokat tartalmazó reklám is megjelenhet, amelynek a címzettje nem lehet 18 év alatti személy, illetve ha ilyen reklámot is küldünk, kötelesek vagyunk a születési dátumok kezelésére. További cél az érintettek megfelelő azonosítása.A jelenlegi gyakorlat szerint aki hozzájárul a személyre szabott ajánlatokhoz, azt Bizalomkártya esetén telefonon és e-mailben is megkereshetjük, általános hírlevél esetén és online áruház tekintetében csak e-mailben kommunikálunk. Úgy tapasztaljuk azonban, hogy sok vásárló szívesebben venné és pozitívabb lenne az érintettek számára, ha a csatornák közül választani lehetne, így az SMS/e-mail választható csatorna lesz a 2. pontban leírtak szerint.
A már regisztrált vásárlóknak az új felületen majd meg kell adniuk ezeket az adatokat. Az új felület működéséhez átalakított és egységesített adatkezelési tájékoztató a felületen elérhető lesz, így az adatok megadása előtt azt az érintettek meg tudják tekinteni, és ha az adatkezelés jogalapja azt megkívánja, új hozzájárulást tudnak adni.Bizalomkártya - ha korábban nem adtál meg e-mail címet: Jelentkezz be a bizalomkartya.auchan.hu oldalon a kártyaszám és jelszó megadásával Add meg a hiányzó email címet Erősítsd meg a regisztrációdat az email fiókodba érkezett regisztrációs emailen keresztülA Bejelentkezés felületen lépj be az email cím jelszó párossal. E-mail cím megadása nélkül nem tudsz pontot beváltani.Online áruház - ha korábban nem adtál meg születési dátumot:Jelentkezz be az online.auchan.hu oldalon az email cím és jelszó megadásával Add meg a hiányzó születési dátumot

2022. október 31. után a kötelező adatokkal nem rendelkező regisztrációkat anonimizáljuk.
Az új felület létrejöttével új jelszókezelési szabályokat vezetünk be, így az első belépés előtt minden felhasználó köteles lesz egy jelszó frissítést végrehajtani. Ha korábban már megadtad az email címedet és egyeztetted adataidat: A bizalomkartya.auchan.hu oldalon kattints a “Bejelentkezés e-mail címmel” mezőre, online.auchan.hu oldalon a “Belépés” mezőre Frissítsd a jelszavadat az “Új jelszó”-ra kattintva A Bejelentkezés felületen lépj be az email cím jelszó párossal
A Business Bizalomkártyákra is kiterjed az az egységesítés, mely szerint az e-mailcím kötelező adat, mivel a kártyához tartozó Auchan fiók kapcsán az e-mailcím lesz a bejelentkezéshez szükséges azonosító, nem a kártyaszám. Ehhez kérjük, hogy mivel ezek vállalkozásoknak szóló kártyák, lehetőleg vállalati e-mailcímet adjanak meg és ne egy kapcsolattartó címét. A cégek részére történő ajánlatküldés tekintetében korábban az üzleti tartalmak küldése a Business Bizalomkártyához tartozó szolgáltatás része volt. Mivel azt tapasztaltuk, hogy ezt nem minden cég igényli, a jövőben a 2. pont szerinti választási lehetőségek fognak vonatkozni a vállalkozásokra is, illetve az új Auchan profilban bármikor megváltoztathatóak lesznek.
Nem, az Auchan (Oney) kártyával rendelkezők esetében nem jön létre Auchan fiók, őket nem érinti a változás. Az Auchan (Oney) kártyádat továbbra is zavartalanul használhatod, a Bizalomkártya oldalon pedig kártyaszámmal és a jelszavaddal fogsz tudni belépni.
A marketingkommunikációt úgy alakítjuk ki, hogy mindenki a korábbi hozzájárulása(i) alapján fogja a kétféle tartalmú kommunikáció egyikét kapni, hacsak nem dönt(ött) másként. Erről az előkészítés során részletes tájékoztatást adtunk. Ilyen döntést lehetett hozni az adattisztítás, adategyeztetés során, illetve a fiókba belépve bármikor lehet változtatni a korábbi hozzájárulások alapján tett beállításokon. Az új regisztrálók már az új felületen választhatják ki, hogy hozzájárulnak-e a marketingkommunikációhoz és amellé hozzájárulnak-e a profil alkotáshoz is, illetve azt is, hogy milyen csatornákon szeretnék ezt igénybe venni. Tehát kétféle hírlevelet lehet választani, az általános információkat tartalmazót, és a vásárlói profil alapján személyre szabottat.
Aki ezt a fajta hírlevelet kéri, az Auchantól és partnereitől olyan ajánlatokat fog kapni, melyek az érintett vásárlási szokásainak és érdeklődési körének megfelelően lesznek kialakítva. A partnerek nem kapják meg semmilyen adatodat ehhez.
Az egyes vásárlói körök, továbbá a személyre szabott ajánlatok megalkotása automatizált adatkezelésen alapul. Ennek keretében a érintettek áruházi vagy online vásárlásairól kimutatások készülnek, ezekből, valamint az érintettek által megadott egyéb adatokból (pl. rendelkezik gépjárművel) vonunk le következtetéseket, és jut el a vásárlóhoz a személyre szabott ajánlat az általa választott csatornán. Hogy az online viselkedés a profil része lesz-e, a látogató beállításaitól függ, erre vonatkozóan aktuális Adatkezelési Tájékoztatónk ad iránymutatást. Ugyanez igaz arra is, hogy milyen termék jelenik meg az érintett számára az online felületeken. Az online áruház termékajánlói az alapján ajánlanak terméket, hogy milyen termékeket tekintett meg korábban a vásárló. A hírlevelekben történő kattintások szintén a profil részét képezik továbbra is. Mivel tiszteletben tartjuk vásárlóink magánélethez való jogát, ezek az elemzések, ahogy eddig sem, a jövőben sem terjednek majd ki valláshoz vagy szexuális élethez fűződő termékekre, nem vizsgáljuk továbbá azt sem, hogy a vásárolt termékek összessége utalhat-e ételérzékenységre, mert egészségi állapotra vonatkozó adatot még következtetés formájában sem szeretnénk kezelni.
Törlési kérelem benyújtása szükséges az info@auchan.hu vagy az adatvedelem@auchan.hu e-mailcímen, illetve a 2040 Budaörs, Sport u. 2-4. postacímen.
Amennyiben az Auchan fiókkal kapcsolatban további kérdés merül fel, érdeklődni Info centerünkön keresztül lehetséges, illetve adatkezelésekkel kapcsolatban adatvédelmi tisztviselőnk, dr. Csekő Katalin elérhető az adatvedelem@auchan.hu e-mail címen vagy a 2040 Budaörs, Sport u. 2-4. postacímen. A küldeményen, kérjük, szerepeljen, hogy “az adatvédelmi tisztviselő részére”.